icon praktijkgericht onderzoek Gamification in het onderwijs

Bilthoven

De leefwereld van studenten en het werkveld waarvoor zij worden opgeleid veranderen in rap tempo. Het onderwijs kan niet anders dan meebewegen. Deze ontwikkelingen vereisen een andere kijk op leren en ontwikkelen. Gamification in het onderwijs helpt om studenten te motiveren en gewenst gedrag te stimuleren. Maak het onderwijs leuker, uitdagender en effectiever! Ben je benieuwd wat gamification inhoudt en hoe het concreet kan worden toegepast binnen jouw onderwijspraktijk? Dan is dit de training voor jou.

Voor wie?
De 2-daagse training Gamification in het onderwijs is ontwikkeld voor degenen die op zoek zijn naar tools en kennis om gamification effectief te implementeren in de eigen onderwijspraktijk. Maar ook voor degenen die hun eerste stappen in gamification gaan zetten en goed beslagen ten ijs willen komen. De training is praktijkgericht: korte stukjes achtergrond en theorie worden afgewisseld met praktijkoefeningen.

Wat heb je eraan?

Na het afronden van de training ben je bekend met de theorie achter gamification, hoe gamification linkt aan motivatie, leer- en onderwijskundige theorie en kan je deze kennis toepassen binnen jouw eigen onderwijspraktijk. Centraal in de training staat het ontwikkelen van jouw eigen gamification canvas waarmee je het eigen onderwijs en/of onderwijsproces leuker, uitdagender en effectiever maakt.

Onderdelen die aan bod komen

  • Ontwikkeling van gamification
  • Gamification en verandering
  • Gamification modellen
  • De speltechnieken en elementen
  • Het gamification canvas model
  • Van theorie naar praktijk: zelf aan de slag met gamification

Startdata en locatie

  • Bilthoven, april 2021 (vrijdag 23 en 30)

Incompany
Het is ook mogelijk om de training incompany te organiseren. Neem voor meer informatie contact op met Jasper Tilburg via j.tilburg@edumundo.com

Aanmelden

  • € 499,-
  • 2 dagen 
  • Klassikaal
  • Inclusief certificaat

Over de trainer

Stephan Plat, is naast coördinator van de propedeuse van het Instituut Bedrijfskunde op de HAN, ook docent, trainer en gamifier. Een ervaringsdeskundige op het gebied van gamification en één van de initiators van College Coins. 

Meer weten over gamification en de trainer Stephan Plat? Bekijk het seminar over gamification. 

Bekijk het seminar

foto-stephan-plat